21 February 2008























Hasil kerja

Fus Fansuri
MALAM SUDAH SUDAH

- untuk zach

mata tak mahu lelap

walau aku paksa

bantal menyendal muka


memerhati siling

ada wayar bersilang-silang
cahaya suram hijau
tumbuh
di langit bilik


hati tidak tenang
seperti ada orang kecil
bertinju
di dalam dada
sentiasa berdebar
tidak tentu pasal
gelisah tak tentu arah


kipas angin berputar

membawa dingin kering

aku masih resah


malam sudah sudah

tak pernah rasa sebegini
dan tak pasti mengapa
dunia aku lemas

the doors
gagal membujukku
dengan
light my fire
cuma cobain membawa
aku
tenggelam bersama
something in the way

selimut aku
seperti guni padi
miang dan terlalu keras

hakikatnya aku memang malas
untuk mengemas


potret
che guevara
ketawa dan tersengih
dalam suram merah hijau


aku meraba
mencari handphone
nombor digital jam
pukul 2.15 a.m


aku ambil
buku
morrison-the american night
dan kunyalakan zippo
dalam mabuk rokok

membaca khusyuk

ditemani seni stairway to heaven
hingga subuh pagi.



1 comment:

iman daud said...

tok paling ku suka