27 February 2008














Hasil kerja

Fus Fansuri
BERLIAN 77K


satu petang
telefon genggamku
berdering lagu

chick habit


aku tengah
merayau
bukan untuk apa

membunuh masa


aku ingatkan

panggilan darimu

lantas berkata hello
tapi rupanya
hanya sms

aku tersipu malu

di tengah manusia

munda mandir

lidah terjelir

pesan ringkasmu;

singgah
di habeb jewel
aku jumpa
sebutir berlian 77k
seumur hidupku
tak pernah jumpa
harga separas itu


aku baca
ketawa kecil
cuba berfikir
tersenyum
kambing

balasku ringkas;

jika ingin kugadaikan

kereta proton wajaku
nilainya separuh harga

tidak cukup 'tuk membeli

berlian hadiah untukmu

jika dirimu ingin juga
aku harus mencari
seekor kuda
'kan kugadai jua keretaku
jika terpaksa


kukirim sms padamu
kerana kamu pernah berkata

apa yang tertulis lebih bermakna

dari cuma-kata-kata di telinga

aku tahu, kau tahu
aku tak mampu,

aku tahu kau 'kan baca
sms
yang kau terima

malah akan kau simpan

jika ia penuh bermakna

petang itu
aku terus berjalan

dan berjalan
tak tahu arah
mana
harus di tuju
aku batuk
terhidu habuk.

No comments: